De routine die ik met je moet delen.

Naarmate je ouder wordt, gaat het allemaal niet meer vanzelf. Daar waar ik ‘vroegah’ alleen op het snoepen hoefde te letten, moet ik er nu daadwerkelijk iets voor doen om niet als een aangespoelde potvis over straat te paraderen. Ik bedoel, ik oog al snel iets voller omdat ik niet al te groot ben. Ik mag 55kg wegen met mijn lengte maar de spiegel liet mij zien dat ik dat zelf niet zou moeten willen. (En nu zeg ik daar natuurlijk bij dat het voor ieder persoon weer anders is. Ik voel me er niet prettig bij)

Ik ben geen fan van de sportschool. Nooit geweest ook. De nodige centen rolden die kant uit zonder dat ik maar één ellendige stap in het gebouw zette. Ja, de eerste paar weken. Dan ben je gemotiveerd en wil je laten zien dat je die fitgirl bent.

Feit is: ik hou gewoon van eten. Van een wijntje op zijn tijd en ja, ik hou ook van snoep en chocolade. Maar nu ik er alleen naar hoef te kijken om aan te komen, leek het me geen goed plan dit patroon voort te zetten. En als je net als ik een broertje dood hebt aan moeite doen om je reet richting de sportschool te duwen, heb ik een goed alternatief. Ik denk dat ik nu namelijk zeker meer doe dan ik ooit in de sportschool heb geflikt.

Ik hou gewoon van een wijntje op zijn tijd en ja, ik hou ook van snoep en chocola

Workout for women

Ik begon met het downloaden van de app “workout for Women”. Ik zie je nu sceptisch met je ogen rollen maar lees even verder. Workout for women, dus. In deze app geef je je lengte en gewicht op én zorgt dat duidelijk wordt wat je doel precies is. Vervolgens kun je trainingen opstellen. Ik doe er dagelijks 3: slim arms, 10 min butt en h||t legs. Daarbij bepaal ik zelf de intensiteit van de oefeningen. Ik ga meestal wel all the way, dus ik zorg daarbij voor hoge intensiteit.

De app is overzichtelijk én je kunt heel goed bijhouden wat je hebt gedaan en hoeveel kalorietjes je ermee hebt verbrand. En het leukste: alle oefeningen zijn voorzien van voorbeeldfilmpjes als je even niet weet hoe de hel je die shit gaat klaren. Dus niet zoals in de sportschool lopen kloten met apparaten waarvan je niet eens weet hoe het immense ding werkt, je het niet durft te vragen en je dus maar wat doet, in de hoop dat niemand met een schuin oog en lachbek jouw kant op kijkt.

Dus kun je er met deze app als een leipo helemaal voor gaan zonder dat er andere mensen getuige van zijn, want, gewoon in eigen habitat. Het zal er namelijk niet uitzien als je met je goeie gedrag in sportbehaatje en hoge legging staat te springen voor de spiegel.

Je kunt eventueel trainingen wisselen om diversiteit aan te brengen aan je programma en om het voor jezelf iets leuker te maken.

En ja, eten blijft het belangrijkste aspect in deze hele cirkel. Ik moet nog steeds opletten, snoep niet doordeweeks en zorg ervoor dat ik gezond eet en drink. Bovendien nuttig ik doordeweeks geen alcohol meer. En ja, natuurlijk drink ik ook dat wijntje in het weekend, eet fuet of chips en soms zelfs patat of iets anders wat God verboden heeft. Maar het draait allemaal om balans en discipline.

Als jij iets wil, denk ik dat je best die knop om kunt zetten en het gewoon kunt doen. En de opmerking “ik heb zware botten” kun je beter niet mijn kant op gooien. Ik bedoel, ik heb zojuist nog het skelet van de mens bekeken…..

Ga naar de appstore/playstore en download de workout for women app. Ik durf te wedden dat je er geen spijt van krijgt!