Mijn held is maar 1.57m maar vecht alsof ze Batman is!

Mijn held heeft geen cape. Geen geheime identiteit. Noch heeft zij een stoer vervoermiddel en een hulpje aan haar zijde. Het verhaal van mijn held heeft niet altijd een ‘happy ending’ en niemand zal aan haar zien dat de film waar zij in zit bekroond had moeten worden met -10 sterren! Een No-watcher dus.

Mijn held nam kankernieuws op als een fucking champ. Natuurlijk huilde ze en stortte haar wereld even helemaal in. Niets is zo onzeker als nieuws krijgen waar je verder helemaal niets mee kunt. Want ze had baarmoederhals kanker, ja. Maar of er iets gedaan kon worden wist ze op dat moment niet. Blijf dan maar eens rustig met je COPD. Maar ze deed het! Haar ademhaling onder controle krijgen en de onderzoeken ondergaan. Alles om meer duidelijkheid te krijgen.

Ritjes naar het AMC werden wekelijkse kost en hoewel zij na ieder onderzoek zwakker werd, werd het nieuws steeds helderder. De kanker was zeldzaam, een rotding en de slagingskans was -en is nog steeds- 50/50. Een percentage waar je hoop uit kunt halen en wat wij dus ook doen. Maar ook een realistische klap in je gezicht omdat hij aangeeft dat er ook een zeer aanwezige kans is dat het niet aanslaat. BAM! Tel daarbij op dat opereren niet mogelijk is omdat mijn held niet meer aan de beademing en onder volledige narcose mag, en je houdt alleen bestraling over.

Ook dit nam ze op als een fucking champ en vraag ik mij af hoe zij dit keer op keer kan incasseren zonder eraan onderdoor te gaan. Maar ze doet het! Keer op keer. Eerst met haar COPD waardoor zij ontzettend slecht lag en het bijna verkeerd af liep. Nu met een zeldzaam soort kanker.

Mijn held laat haar grijze haren uitgroeien. Kan soms zeuren maar is een vrouw met kracht waar ik alleen maar van droom. Mijn held is mijn moeder.

En dan vandaag je verjaardag. Voor jou onzeker omdat je je afvraagt of je er volgend jaar nog zal zijn! En het antwoord is voor mij zeer duidelijk. Iemand die zo hard vecht kan niet anders dan beter worden. Iemand die aangeeft niet van de Intensive care te zijn gekomen om dood te gaan aan kanker, kan niet anders dan de kanker verslaan. En wij willen niets liever dan jouw hulpje zijn om deze film tot een goed einde te brengen.

Dus volgend jaar zitten wij met een oliebol die kanker uit te lachen. Wat dacht-ie wel niet?!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.